Ile kosztuje obsługa spółki?

Obecnie w Polsce istnieje kilka rodzajów spółek, a poszukując najkorzystniejszej formy organizacyjno-prawnej do prowadzenia firmy, warto wziąć pod uwagę także opłaty związane z obsługą rachunkowo-księgową. Koszt obsługi danej spółki może być uzależniony również od innych czynników takich jak roczne przychody czy liczba pracowników. A ile może kosztować profesjonalna obsługa spółek w Łodzi?

Obowiązek prowadzenia pełnej księgowości

Obowiązek prowadzenia pełnej księgowości wiąże się zwykle ze sporym nakładem pracy i dotyczy spółek komandytowych, komandytowo-akcyjnych, spółek akcyjnych i spółek z o.o. niezależnie od wysokości osiąganych dochodów i pozostałych spółek oraz firm, jeśli ich przychody wyniosły równo 2 000 000 euro lub przewyższyły tę kwotę. W takim wypadku obsługa spółek w Łodzi będzie obejmowała drobiazgowe zaksięgowanie i udokumentowanie wszystkich operacji dokonywanych w ramach prowadzenia danej firmy. Przy czym nie będą to jedynie faktury czy umowy kupna lub sprzedaży, ale także płatności gotówkowe, przelewy przychodzące i wychodzące oraz czynności związane z magazynowaniem towaru.

Od czego zależy finalny koszt pełnej księgowości?

Jeśli dana spółka zleci prowadzenie pełnej księgowości zewnętrznemu podmiotowi, to wówczas wysokość miesięcznych opłat związanych z obsługą rachunkowo-księgową będzie uzależniona od ilości dostarczanych do biura dokumentów. Takie dokumenty muszą dostarczane do biura co miesiąc i mogą nimi być faktury, rachunki, wyciągi bankowe lub dokumenty kasowe. Poza tym koszt obsługi spółek w Łodzi będzie zależny również od wielkości firmy, ilości zatrudnionych pracowników oraz specyfiki danej branży. Ponieważ niektóre branże wymagają od pracowników biur księgowych większego zaangażowania i konieczności aktywnego poszukiwania informacji oraz aktualnych interpretacji obowiązującego prawa podatkowego. Warto pamiętać również o tym, że każda specjalna usługa w postaci na przykład przygotowania sprawozdania finansowego na koniec roku, umowy cywilnoprawnej czy raportu do GUS będzie wiązała się z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty.

Ile kosztuje obsługa spółki?

Cena obsługi danej spółki powinna być zawsze indywidualnie ustalona po przeanalizowaniu wszystkich czynności, jakie są niezbędne do wykonania w ramach takiej usługi. Jednak koszt obsługi spółki w dużej mierze będzie uzależniony od ilości dostarczanych dokumentów i może się wahać od 300 do 1000 zł za około 10 dokumentów do nawet 2000-4000 zł za 150-200 dokumentów. Przy czym wyższe kwoty będą dotyczyły spółek objętych pełną księgowością, a koszt dodatkowych usług w postaci na przykład sporządzenia sprawozdania finansowego może wynieść nawet kilkaset złotych. Co ważne większe firmy mogą liczyć na korzystne pakiety cenowe, szczególnie jeśli planują długofalową współpracę z danym biurem rachunkowym.

 

Dużą zaletą obsługi spółki przez zewnętrzną firmę jest oszczędność czasu potrzebnego na przeanalizowanie wszystkich dokumentów oraz ich odpowiednie zaksięgowanie. Dlatego obecnie wiele spółek korzysta z usług doświadczonych biur rachunkowo-księgowych, aby zoptymalizować wydatki i móc skupić się na kluczowych obszarach swojej działalności.